Boek

Ik schreef mijn boek ‘Ondernemen met bezieling’ (uitgegeven bij Ten Have) omdat ik een boek wilde schrijven over zelfstandig ondernemerschap voor mensen die zichzelf niet in eerste instantie als ondernemer zien.

Eigenzinnige types die niet makkelijk binnen een baan passen, maar wel bevlogen zijn voor hun eigen werk

Geïnspireerde mensen die hun kracht en talent willen aanwenden om de wereld mooier te maken, maar die ook hun twijfel en onzekerheid niet weg willen poetsen.

En vooral: die zich niet thuis voelen bij de manier waarop business-goeroes hun verhaal vertellen.

Voorproefje?

Wil je graag een eerste hoofdstuk van het boek lezen? Meldt je dan aan voor mijn nieuwsbrief. Het inschrijfformulier vind je op deze pagina. Je ontvangt dan ook het e-werkboek dat op dit boek gebaseerd is. Wil je meer weten over dit e-werkboek? Kijk dan op de pagina ‘Nieuwsbrief‘.

Bestellen?

Je kunt het boek bestellen bij bol.com. Ook kun je het boek direct bij mij bestellen. Stuur me in dat geval een mailtje, dan stuur ik het boek zo snel mogelijk naar je toe. Het boek kost dan € 14,95, inclusief btw en verzendkosten.

Let op: in vakantieperiodes ben ik soms niet aanwezig, en dan kan het verzenden van het boek wat langer duren. Mail me in dat geval van tevoren om te checken hoe snel het boek verzonden kan worden.

Reviews

Lees hieronder wat mensen over mijn boek schreven:

Hoe vervul je ondernemerschap met passie en bezieling? Hoe combineer je het voeren van een bedrijf met spiritualiteit? Dit boek, geschreven door iemand met een sociaalwetenschappelijke opleiding, beoogt vanuit een zeer persoonlijke visie deze vragen te beantwoorden.

De auteur, thans werkzaam als ondernemerscoach, gaat daarbij in op vraagstukken rondom visie, het doen van een passend aanbod, de organisatie en inrichting van de productie en het zoeken van verbinding met bijvoorbeeld opdrachtgevers en andere klanten.

Het boek is goed geschreven en gemakkelijk toegankelijk voor iedereen die meer wenst te weten over de vraag hoe je je hart in je bedrijf kunt leggen. Het is daarmee een inspiratiebron voor ondernemerschap. Het pretendeert geen wetenschappelijke diepgang, maar is veel meer een stimulans voor bezield ondernemerschap.

Ingrid van Otterlo

NBD|Biblion recensie

Als startende psycholoog-trainer stond ik te popelen om het boek Ondernemen met bezieling van Simone Nijboer te lezen. Simone heeft dit boek speciaal geschreven voor trainers, coaches en therapeuten die hun verlangen willen volgen om het werk vanuit het hart vorm te geven in een eigen bedrijf. Nieuwsgierig naar wat dit boekje mij zou kunnen brengen in het opzetten van mijn eigen onderneming ben ik gaan lezen.

Business spiritualiteit
Het boek biedt handvatten om je werk vorm te geven vanuit bezieling. Voor Simone betekent dat een combinatie van ondernemerschap en spiritualiteit. In het boekje zie ik veel terug uit het boeddhisme, zoals het voorstellen van je negatieve stem als een draak. Door de draak steeds opnieuw op te merken, verliest hij zijn kracht om je lam te leggen. Hoe langer je dit waarnemen van de draak oefent, hoe scherper je wordt. Op een gegeven moment zie je hem al van verre aankomen en kun je er misschien zelfs de humor van gaan inzien.

Acht stappen
In acht hoofdstukken neemt Simone je mee langs de acht stappen van de ondernemerscirkel: Inspiratie, Afbakening, Visie, Aanbod, Verbinding, Verkoop, Productiviteit en Herbronning.

Wat ik enorm waardeer aan het boekje, is dat Simone vooral spreekt uit eigen ervaring. Het gaat dus niet alleen over scoren, winstmarges of marketing, maar ook over bijvoorbeeld de onzekerheid die voor jezelf beginnen met zich mee brengt. In het voorwoord verwoord ze dit als volgt:

De weg van de bezielde ondernemer is niet altijd een gladgestreken, makkelijke route. Hij kent zijn hobbels en kuilen, en af en toe hangen er flink wat mistflarden. Maar het is ook een weg waarop je intens kunt genieten van elke stap, de mooiste vergezichten ontdekt en verbaasd kunt zijn over de afstand die je blijkt af te kunnen leggen. Goede reis.

Waar ik als startende ondernemer veel aan heb gehad, is de structuur van het boekje. Mijn valkuil is dat ik met alles tegelijk bezig kan zijn en daardoor geen focus heb. De acht stappen van Simone hebben mij zeker structuur gebracht in het proces van mijn eigen onderneming, ondanks dat ik al een tijd bezig ben om dit vorm te geven. Je kunt dit boekje ook gebruiken om je bestaande onderneming te toetsen of nog eens kritisch onder de loep te nemen.

Het boekje leest lekker weg, echter ben je er met alleen lezen nog niet. Het zet je aan het denken, en dat proces gaat natuurlijk niet over een nacht ijs. Ik merkte dat sommige stappen lastiger zijn dan andere, zoals de afbakening van je doelgroep. Simone beschrijft goed waarom dit zo belangrijk is, maar het hoe voor mijn eigen onderneming blijft lastig. Marketingtechnisch heeft ze dat dan weer goed bekeken, gezien het feit dat ze ook een trainingstraject van 9 maanden aanbiedt om de stappen samen te onderzoeken – dat klinkt mij als muziek in de oren.

Over het algemeen zijn de stappen geen rocket science, als je goed onderzoek verricht op het web en kijkt hoe andere ondernemers in jouw branche het aanpakken, kom je ook een heel eind. Mij bood het de structuur die ik nodig had. Kortom: zeker een aanrader.

Bron: http://www.inspirerendleven.nl/ondernemen-met-bezieling/

[over Ondernemen met bezieling; bron bol.com] Simone Nijboer ken ik al langer via teleseminars die ik met regelmaat bezoek om niet hele afstanden te moeten reizen. Dit is vooraf al een aanrader zeker als je van plan bent om dit boek te gaan lezen.

Ik moet zeggen dat Simone niet teveel had beloofd in haar preview. Het is een boek wat moeilijke materie ( zoals in sommige managementboeken vaker belicht) op een eenvoudige heldere gestructureerde manier neerzet. Ik heb de preview ook gelezen en dat heeft me toen aangezet dit boek te bestellen.

Gezien het feit dat ik veel momenten heb gekend als zzp-er om het bijltje van mijn psychosociale praktijk erbij neer te gooien, heeft dit boek verhelderend gewerkt. Het is een leidraad geworden om van koers te veranderen en dit zonder mijn eigen principes te laten varen overigens. Dit boek lees je in 1 ruk uit of hoofdstuk voor hoofdstuk. So you like. Ik wil iedereen die overweegt in te stappen als startende ondernemer in de (gezondheids) zorg dit boek van harte aanbevelen.

Mij heeft het geholpen om door de bomen het bos weer te gaan zien. Voor het geld hoeft u het in ieder geval niet te laten het is de investering dubbel waard vandaar de waardering van zeer goed (vijf sterren)

Jos Pluijmakers is ambulant begeleider bij Riagg Maastricht

Pluspunten: Inspirerend, Praktisch toepasbaar, Heldere uitleg, Verrassend

Als startende psycholoog-trainer stond ik te popelen om het boek Ondernemen met bezieling van Simone Nijboer te lezen. Simone heeft dit boek speciaal geschreven voor trainers, coaches en therapeuten die hun verlangen willen volgen om het werk vanuit het hart vorm te geven in een eigen bedrijf. Nieuwsgierig naar wat dit boekje mij zou kunnen brengen in het opzetten van mijn eigen onderneming ben ik gaan lezen.

Business spiritualiteit

Het boek biedt handvatten om je werk vorm te geven vanuit bezieling. Voor Simone betekent dat een combinatie van ondernemerschap en spiritualiteit. In het boekje zie ik veel terug uit het boeddhisme, zoals het voorstellen van je negatieve stem als een draak. Door de draak steeds opnieuw op te merken, verliest hij zijn kracht om je lam te leggen. Hoe langer je dit waarnemen van de draak oefent, hoe scherper je wordt. Op een gegeven moment zie je hem al van verre aankomen en kun je er misschien zelfs de humor van gaan inzien.

Acht stappen

In acht hoofdstukken neemt Simone je mee langs de acht stappen van de ondernemerscirkel:

  1. Inspiratie
  2. Afbakening
  3. Visie
  4. Aanbod
  5. Verbinding
  6. Verkoop
  7. Productiviteit
  8. Herbronning

Wat ik enorm waardeer aan het boekje, is dat Simone vooral spreekt uit eigen ervaring. Het gaat dus niet alleen over scoren, winstmarges of marketing, maar ook over bijvoorbeeld de onzekerheid die voor jezelf beginnen met zich mee brengt. In het voorwoord verwoord ze dit als volgt:

De weg van de bezielde ondernemer is niet altijd een gladgestreken, makkelijke route. Hij kent zijn hobbels en kuilen, en af en toe hangen er flink wat mistflarden. Maar het is ook een weg waarop je intens kunt genieten van elke stap, de mooiste vergezichten ontdekt en verbaasd kunt zijn over de afstand die je blijkt af te kunnen leggen. Goede reis.

Waar ik als startende ondernemer veel aan heb gehad, is de structuur van het boekje. Mijn valkuil is dat ik met alles tegelijk bezig kan zijn en daardoor geen focus heb. De acht stappen van Simone hebben mij zeker structuur gebracht in het proces van mijn eigen onderneming, ondanks dat ik al een tijd bezig ben om dit vorm te geven. Je kunt dit boekje ook gebruiken om je bestaande onderneming te toetsen of nog eens kritisch onder de loep te nemen.

Het boekje leest lekker weg, echter ben je er met alleen lezen nog niet. Het zet je aan het denken, en dat proces gaat natuurlijk niet over een nacht ijs. Ik merkte dat sommige stappen lastiger zijn dan andere, zoals de afbakening van je doelgroep. Simone beschrijft goed waarom dit zo belangrijk is, maar het hoe voor mijn eigen onderneming blijft lastig. Marketingtechnisch heeft ze dat dan weer goed bekeken, gezien het feit dat ze ook een trainingstraject van 9 maanden aanbiedt om de stappen samen te onderzoeken – dat klinkt mij als muziek in de oren.

Over het algemeen zijn de stappen geen rocket science, als je goed onderzoek verricht op het web en kijkt hoe andere ondernemers in jouw branche het aanpakken, kom je ook een heel eind. Mij bood het de structuur die ik nodig had. Kortom: zeker een aanrader.

Bron: http://www.inspirerendleven.nl/ondernemen-met-bezieling/

Pin It on Pinterest

Share This